PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers

2009. november 10., kedd

November 10. délután fél 5

Akkor is ilyen sötét és esős kedd volt. Apuval ültünk az asztalnál és házat rajzoltunk. Nagyon szerettem, ha apu házat rajzolt ! Építészmérnök lévén nagyon szép házakat tudott nekem is rajzolni :-))
Anyu akkor már hónapok óta a kórházban volt. Ugyan tudtam, hogy lesz egy testvérem, de 6 évesen nem tulajdonítottam neki túlzott jelentőséget. Amíg anyu itthon volt, szép kelengyét varrt a kisbabának - apunak mindenféle kapcsolatai lévén még csodaszép, tulipánmintás csehszlovák damasztot is sikerült szereznie, csodás pólya lett belőle. De jobban érdekelt, hogy nem csak az akkor még számomra testetlen kisbabának lettek szép holmijai, hanem Pólyi babámnak is ! Anyám ugyanis mindenből kettőt csinált, pólyából, kisingből, rékliből, kis sapkából ...
Szóval ültünk otthon apuval és rajzoltunk, amikor csengettek. Akkor nekünk még nem volt telefonunk, de a szembe szomszédunknak igen, az ő kamaszfiúk szaladt át. Apám átrohant és percek múlva jött is vissza örömtől ragyogó arccal "Megszületett a kisöcséd! ".
Gyorsan átvitt a szomszéd nénihez és rohant be a klinikára.
Én a szomszédék előszobájában féllábon ugráltam skandáltam, hogy kisöcsém született, kisöcsém van :-) A szomszédék akkor hetedikes fia maliciózusan megjegyezte, mit örülsz úgy kispisis, most majd mindenki őt fogja ajnározni. Erre olyan dühös lettem, hogy úgy megharaptam, hogy kiserkent a vér a kezén :-D
Azóta eltelt 45 év, de élesen látom annak a délutánnak minden pillanatát. Az első néhány évben kapcsolatunk nem volt zökkenőmentes, túl nagy volt az a majdnem 7 év korkülönbség. De amióta ő is felnőtt, nincs olyan nap, hogy ne találkoznánk vagy beszélnénk egymással. Átéltük a szüleink elvesztését, szerelmeket, családalapítást, de ott van bennünk a tudat, hogy a másikra mindig, minden körülmények között számíthatunk! Ő az egyetlen ember, akinek ugyanazt jelenti az apu vagy az otthon szó, akivel fél szavakból is megértjük egymást.
Akkor még nem tudtam, hogy 1964. november 10-én délután fél 5-kor örökre megváltozott az életem, megkaptam a szüleimtől az életem után a legnagyobb ajándékot, a testvéremet.

Isten éltessen öcsikém sokáig erőben, egészségben !!!

1 megjegyzés: