PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers

2009. május 23., szombat

Szemét...

Nem értem én a dolgokat.
Szeretnénk egy szép, tiszta országot, ehelyett ha vonaton megyünk keresztül egy településen, csak a szemetet meg a lomokat látjuk. De találkoztam már ócska fürdőkáddal és régi fotellel erdő közepén is :-( És ilyenkor mindig szidjuk magunkban azokat, akik képesek csak úgy letenni akárhová is a szemetüket.
Nem akarom felmenteni őket, mert tényleg nagyon nagy pofátlanság, és ráadásul a saját környezetünket teszik tönkre, de ...
A ház szigetelése és festése után maradt némi hulladék. Direkt nem írok szemetet, mert konkrétan a leeső szigetelő anyagról van szó. A munkások szépen összerakták zsákokba én meg nekiláttam, hogy törvénytisztelő és környezettudatos állampolgárként megpróbáljak szabályosan, esetleg újra hasznosítható módon megszabadulni tőlük.
Ahhoz kevés volt, hogy hozassak szemetes konténert, ahhoz meg sok, hogy betegyem a kukába. Így nekiláttam a neten hulladéklerakó helyet keresni, ahová elvihetném. Kisvárosokban és falvakban találtam is hulladék lerakót, de Budapesten nincs olyan hely, ahová elvihetném.
A közelünkben van egy hulladék udvar, de ott csak a szelektíven gyűjtöttet veszik át. De azt is írták, hogy hungarocellt átvesznek. Na, ezen felbuzdulva bepakoltam a zsákokat a Pandába - ez is mutatja milyen hatalmas mennyiségről van szó - és elmentem.
Egy kedves fiatalasszony volt ott, aki, amikor mondtam mit hoztam, azt kérdezte, tv doboz-e vagy ház szigetelés. Ekkor már kezdett a dolog gyanússá válni, de mivel legjobb az egyenes út, hát megmondtam, hogy a ház szigeteléséből leesett, apróbb darabok. Azt mondta, azt nem lehet lerakni, mert építési hulladék. Mondtam, hogy erről nehéz eldönteni, hiszen apró darabokra van törve, nem koszos, nem ragasztós, csak hát nincs a világnak olyan háza, amit pont 1000x500-as lemezekkel lehet beburkolni. Erre megengedte, hogy lerakjam, még segített is.
A városnak is jobb lenne, ha a házakat szépen felújítanák, rendbe tennék a tulajdonosok. Szakmámból adódóan azt is tudom, mibe kerül a szemét illetve a veszélyes hulladék feldolgozása, ártalmatlanítása. De ha nem adunk elérhető lehetőséget , akkor a nagy többség az erdőben teszi le a szemetét és annak eltakarítása mindenkinek sokkal többe kerül :-(
Mint oly sok mindenben, itt is meg kellene találni az arany középutat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése